Psychologenpraktijk de Baronie

Wachttijdinfo

Momenteel is de praktijk vol en is het helaas niet mogelijk om aan te melden. 

  • * de wachttijd kan verschillen per zorgverzekering / uw polis. Dit in verband met verstrekte budgetten door de verschillende zorgverzekeraars. Bij aanmelding kan u over de actuele status hiervan worden geïnformeerd
  •  onze praktijk hanteert geen wachttijd tussen het eerste gesprek en start behandeling
  •  er is geen  verschil in wachttijd voor verschillende hoofddiagnosegroepen

Wij richten ons op gespecialiseerde GGZ.  Dat betekent dat er sprake moet zijn van een verwijzing voor gespecialiseerde GGZ. Verwijzingen voor behandelingen in de Basis GGZ nemen wij niet in behandeling.  Graag ontvangen wij de verwijsbrief vooraf (scan via beveiligde email of per post) . Dit zodat wij kunnen nagaan of deze voldoet aan de daarvoor gestelde eisen. Dit doen wij om problemen met vergoedingen voor u en ons achteraf te voorkomen.

Opmerking op verzoek NZA:    “Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”

N.B. In spoedeisende gevallen neemt u altijd contact op met uw huisarts (of buiten kantooruren met de huisartsenpost).